KONE Flow-appen för Residential Flow
- Startsida KONE Flow-appen
-
Handledningar
- Snabbguider
- + Introduktion
- + Komma igång
- + Öppna dörrar
- + Styra hissen
- + Använda snabbtelefonen
- + Hantera tillträdesrättigheter
-
+ Hantera inställningar
- Optimera Android-inställningar
- Hantera Mitt konto
- Hantera platser
- Hantera smartphonenycklar, nyckeltaggar och nyckelkoder
- Ändra din våning för automatiska hissanrop
- Registrera ny smartphone eller ersätta en gammal
- Aktivera och hantera snabbtelefonsamtal och namnskyltar
- Hantera snabbtelefoninställningar
- Återställa KONE Flow-lösenordet
-
Vanliga frågor
-
+ Vanliga frågor om Residential Flow
- Vanliga frågor om Residential Flow
- Jag har problem med att installera appen KONE Flow på min smartphone. Vad ska jag göra?
- Jag kan inte registrera mig för KONE Flow-appen
- Jag kan inte logga in på appen KONE Flow
- Jag kan inte återställa mitt lösenord för kontot i appen KONE Flow
- Länken i min e-postinbjudan fungerar inte. Vad ska jag göra?
- Jag kan inte öppna dörren med nyckeltaggen
- Jag kan inte öppna dörren med smartphonenyckeln
- Jag kan inte anropa hissen
- Jag kan inte ta emot videosamtal från snabbtelefonen via appen KONE Flow
- Jag kan inte ta emot röstsamtal från snabbtelefonen
- Jag kan inte öppna dörren under ett snabbtelefonsamtal
- Mina tillträdesbehörigheter har ändrats. Varför?
- Hur kan jag ändra mina nyckelinställningar och motsvarande tillträdesrättigheter?
- Hur skapar jag smartphonenycklar till andra personer i mitt hushåll?
- Jag väntar en besökare. Hur kan jag ge honom eller henne tillträdesbehörighet?
- Jag har en ny smartphone. Hur överför jag mitt konto till den?
- Ett felmeddelande eller fel visas. Vad ska jag göra?
- Jag hyr ut min lägenhet, vad ska jag göra?
- Måste jag ha appen KONE Flow öppen för att kunna ta emot meddelanden, till exempel inkommande snabbtelefonsamtal?
- Vad innebär det att vara huvudanvändare?
- Vad är skillnaden mellan huvudanvändare, sekundäranvändare med administratörsrättigheter och sekundäranvändare utan administratörsrättigheter?
-
+ Vanliga frågor om Residential Flow
- Nedladdningar och material
Använda KONE Residential Flow utan smartphone
Du kan använda KONE Residential Flow även om du inte använder KONE Flow-appen. Du kan använda en nyckeltagg för att öppna dörrarna i fastigheten och besvara samtal med din telefon. Du kan även öppna huvuddörren för dina besökare på distans.
Aktivera din nyckeltagg och lägg till ditt namn och telefonnummer till snabbtelefonen
-
1.Kontakta administratören.
-
2.Be administratören att aktivera en nyckeltagg åt dig.
Nyckeltaggar medföljde i det startpaket du har fått. -
3.Be administratören lägga till ditt namn och telefonnummer till snabbtelefonen.
Då möjliggörs ljudsamtal från snabbtelefonen till din telefon. -
4.Testa den aktiverade nyckeltaggen.
Prova att öppna huvuddörren i fastigheten.
Öppna dörrar med nyckeltagg
Mer information om hur du öppnar dörrar med en nyckeltagg finns i Öppna dörrar med nyckeltagg.
Ta emot röstsamtal från snabbtelefonen och öppna huvuddörren för besökare
Mer information om hur du tar emot röstsamtal från snabbtelefonen finns i Ta emot röstsamtal från snabbtelefonen.
Mer information om hur du öppnar huvuddörren för dina besökare finns i Öppna dörren för besökare vid snabbtelefonsamtal.