KONE Flow-appen för Residential Flow
- Startsida KONE Flow-appen
-
Handledningar
- Snabbguider
- + Introduktion
- + Komma igång
- + Öppna dörrar
- + Styra hissen
- + Använda snabbtelefonen
- + Hantera tillträdesrättigheter
-
+ Hantera inställningar
- Optimera Android-inställningar
- Hantera Mitt konto
- Hantera platser
- Hantera smartphonenycklar, nyckeltaggar och nyckelkoder
- Ändra din våning för automatiska hissanrop
- Registrera ny smartphone eller ersätta en gammal
- Aktivera och hantera snabbtelefonsamtal och namnskyltar
- Hantera snabbtelefoninställningar
- Återställa KONE Flow-lösenordet
-
Vanliga frågor
-
+ Vanliga frågor om Residential Flow
- Vanliga frågor om Residential Flow
- Jag har problem med att installera appen KONE Flow på min smartphone. Vad ska jag göra?
- Jag kan inte registrera mig för KONE Flow-appen
- Jag kan inte logga in på appen KONE Flow
- Jag kan inte återställa mitt lösenord för kontot i appen KONE Flow
- Länken i min e-postinbjudan fungerar inte. Vad ska jag göra?
- Jag kan inte öppna dörren med nyckeltaggen
- Jag kan inte öppna dörren med smartphonenyckeln
- Jag kan inte anropa hissen
- Jag kan inte ta emot videosamtal från snabbtelefonen via appen KONE Flow
- Jag kan inte ta emot röstsamtal från snabbtelefonen
- Jag kan inte öppna dörren under ett snabbtelefonsamtal
- Mina tillträdesbehörigheter har ändrats. Varför?
- Hur kan jag ändra mina nyckelinställningar och motsvarande tillträdesrättigheter?
- Hur skapar jag smartphonenycklar till andra personer i mitt hushåll?
- Jag väntar en besökare. Hur kan jag ge honom eller henne tillträdesbehörighet?
- Jag har en ny smartphone. Hur överför jag mitt konto till den?
- Ett felmeddelande eller fel visas. Vad ska jag göra?
- Jag hyr ut min lägenhet, vad ska jag göra?
- Måste jag ha appen KONE Flow öppen för att kunna ta emot meddelanden, till exempel inkommande snabbtelefonsamtal?
- Vad innebär det att vara huvudanvändare?
- Vad är skillnaden mellan huvudanvändare, sekundäranvändare med administratörsrättigheter och sekundäranvändare utan administratörsrättigheter?
-
+ Vanliga frågor om Residential Flow
- Nedladdningar och material
Hantera smartphonenycklar, nyckeltaggar och nyckelkoder
Innan du kan använda en smartphonenyckel eller nyckeltagg bör du kontrollera att du har registrerat den i systemet.
Mer information finns i Registrera ny smartphone eller ersätta en gammal.
-
iObs! Ha alltid din mekaniska nyckel med dig som reserv. KONE Flow ersätter inte din mekaniska nyckel.
Lägga till eller ta bort smartphonenycklar
-
1.Öppna KONE Flow.
-
2.Tryck på Användare.
-
3.Tryck på ditt eget konto som markeras med (Jag).
-
4.Aktivera eller inaktivera växlingsknappen Smartphonenyckel.
Lägga till eller ta bort nyckeltaggar
-
1.Öppna KONE Flow.
-
2.Tryck på Användare.
-
3.Tryck på användaren som du vill lägga till eller ta bort nyckeltaggar för.
-
4.Tryck på Aktivera nyckeltagg ... för att lägga till en nyckeltagg.
-
5.Ange ett namn för nyckeltaggen och dess serienummer.
Du kan också skanna QR-koden som står på nyckeltaggen. -
6.Tryck på Aktivera.
-
7.Tryck på Ta bort för att ta bort en nyckeltagg.
Borttagna nyckeltaggar kan ges till andra användare som du har skapat.
Lägga till eller ta bort nyckelkoder
-
1.Öppna KONE Flow.
-
2.Tryck på Användare.
-
3.Tryck på användaren som du vill lägga till eller ta bort en nyckelkod för.
-
4.Aktivera växlingsknappen Nyckelkod.
-
5.Ställ in start- och slutdatum för nyckelkodens giltighetstid.
-
iObs! Den maximala giltighetstiden för nyckelkoder är 14 dagar.
-
6.Tryck på Spara.
-
iObs! Nyckelkoden genereras när du trycker på Spara.
-
7.Tryck på användaren igen för att visa nyckelkoden.
Nyckelkoden visas. -
8.Dela nyckelkoden genom att trycka på Dela.
-
9.Inaktivera växlingsknappen Nyckelkod för att ta bort nyckelkoden.
-
iObs! Nyckelkoden upphör automatiskt på det inställda slutdatumet. Om en nyckelkod ska kunna användas också efter slutdatumet måste du skapa en ny.