KONE Flow-appen för Residential Flow
- Startsida KONE Flow-appen
-
Handledningar
- Snabbguider
- + Introduktion
- + Komma igång
- + Öppna dörrar
- + Styra hissen
- + Använda snabbtelefonen
- + Hantera tillträdesrättigheter
-
+ Hantera inställningar
- Optimera Android-inställningar
- Hantera Mitt konto
- Hantera platser
- Hantera smartphonenycklar, nyckeltaggar och nyckelkoder
- Ändra din våning för automatiska hissanrop
- Registrera ny smartphone eller ersätta en gammal
- Aktivera och hantera snabbtelefonsamtal och namnskyltar
- Hantera snabbtelefoninställningar
- Återställa KONE Flow-lösenordet
-
Vanliga frågor
-
+ Vanliga frågor om Residential Flow
- Vanliga frågor om Residential Flow
- Jag har problem med att installera appen KONE Flow på min smartphone. Vad ska jag göra?
- Jag kan inte registrera mig för KONE Flow-appen
- Jag kan inte logga in på appen KONE Flow
- Jag kan inte återställa mitt lösenord för kontot i appen KONE Flow
- Länken i min e-postinbjudan fungerar inte. Vad ska jag göra?
- Jag kan inte öppna dörren med nyckeltaggen
- Jag kan inte öppna dörren med smartphonenyckeln
- Jag kan inte anropa hissen
- Jag kan inte ta emot videosamtal från snabbtelefonen via appen KONE Flow
- Jag kan inte ta emot röstsamtal från snabbtelefonen
- Jag kan inte öppna dörren under ett snabbtelefonsamtal
- Mina tillträdesbehörigheter har ändrats. Varför?
- Hur kan jag ändra mina nyckelinställningar och motsvarande tillträdesrättigheter?
- Hur skapar jag smartphonenycklar till andra personer i mitt hushåll?
- Jag väntar en besökare. Hur kan jag ge honom eller henne tillträdesbehörighet?
- Jag har en ny smartphone. Hur överför jag mitt konto till den?
- Ett felmeddelande eller fel visas. Vad ska jag göra?
- Jag hyr ut min lägenhet, vad ska jag göra?
- Måste jag ha appen KONE Flow öppen för att kunna ta emot meddelanden, till exempel inkommande snabbtelefonsamtal?
- Vad innebär det att vara huvudanvändare?
- Vad är skillnaden mellan huvudanvändare, sekundäranvändare med administratörsrättigheter och sekundäranvändare utan administratörsrättigheter?
-
+ Vanliga frågor om Residential Flow
- Nedladdningar och material
Anropa hissen med KONE Flow
Du kan anropa hissen för att åka en fördefinierad rutt eller ställa in våningar manuellt med KONE Flow-appen.
-
1.Öppna KONE Flow.
-
2.På startskärmen i KONE Flow väljer du rutten som du vill att hissen ska köras med rullningshjulen och trycker på Anropa hiss.
Du kan även använda en fördefinierad rutt. -
iObs! Om det finns flera hissar väljer du först hissen som ska anropas. Du kan välja vilka hissar som ska visas på startskärmen genom att välja favorithissar.
KONE Flow visar vilken hiss som hämtar dig samt anropets status. -
3.Tryck på och håll ned en fördefinierad hissväg om du vill redigera den.
Välj start- och destinationsvåning med rullningshjulen och tryck på Bekräfta.
Aktivera eller inaktivera hissanropsfunktionen för specifika hissar
Du kan välja vilka hissar som ska visas på startskärmen i KONE Flow om det finns flera hissar som är tillgängliga för dig på platsen.
-
1.Öppna KONE Flow.
-
2.Tryck på Konto-ikonen i det övre vänstra hörnet i KONE Flow.
-
3.Välj platsen som du vill ändra under Platser.
-
4.Tryck på Favorithissar under Hissinställningar.
-
5.Markera kryssrutan för hissarna som du vill visa på startskärmen i KONE Flow och avmarkera kryssrutan för hissarna du vill dölja.
-
i
Obs! Du måste välja minst en hiss.