KONE Flow-appen för Residential Flow
- Startsida KONE Flow-appen
-
Handledningar
- Snabbguider
- + Introduktion
- + Komma igång
- + Öppna dörrar
- + Styra hissen
- + Använda snabbtelefonen
- + Hantera tillträdesrättigheter
-
+ Hantera inställningar
- Optimera Android-inställningar
- Hantera Mitt konto
- Hantera platser
- Hantera smartphonenycklar, nyckeltaggar och nyckelkoder
- Ändra din våning för automatiska hissanrop
- Registrera ny smartphone eller ersätta en gammal
- Aktivera och hantera snabbtelefonsamtal och namnskyltar
- Hantera snabbtelefoninställningar
- Återställa KONE Flow-lösenordet
-
Vanliga frågor
-
+ Vanliga frågor om Residential Flow
- Vanliga frågor om Residential Flow
- Jag har problem med att installera appen KONE Flow på min smartphone. Vad ska jag göra?
- Jag kan inte registrera mig för KONE Flow-appen
- Jag kan inte logga in på appen KONE Flow
- Jag kan inte återställa mitt lösenord för kontot i appen KONE Flow
- Länken i min e-postinbjudan fungerar inte. Vad ska jag göra?
- Jag kan inte öppna dörren med nyckeltaggen
- Jag kan inte öppna dörren med smartphonenyckeln
- Jag kan inte anropa hissen
- Jag kan inte ta emot videosamtal från snabbtelefonen via appen KONE Flow
- Jag kan inte ta emot röstsamtal från snabbtelefonen
- Jag kan inte öppna dörren under ett snabbtelefonsamtal
- Mina tillträdesbehörigheter har ändrats. Varför?
- Hur kan jag ändra mina nyckelinställningar och motsvarande tillträdesrättigheter?
- Hur skapar jag smartphonenycklar till andra personer i mitt hushåll?
- Jag väntar en besökare. Hur kan jag ge honom eller henne tillträdesbehörighet?
- Jag har en ny smartphone. Hur överför jag mitt konto till den?
- Ett felmeddelande eller fel visas. Vad ska jag göra?
- Jag hyr ut min lägenhet, vad ska jag göra?
- Måste jag ha appen KONE Flow öppen för att kunna ta emot meddelanden, till exempel inkommande snabbtelefonsamtal?
- Vad innebär det att vara huvudanvändare?
- Vad är skillnaden mellan huvudanvändare, sekundäranvändare med administratörsrättigheter och sekundäranvändare utan administratörsrättigheter?
-
+ Vanliga frågor om Residential Flow
- Nedladdningar och material
Hantera användarens åtkomst
Huvudanvändare och sekundäranvändare med administratörsbehörighet kan lägga till och ta bort KONE Residential Flow-användare som har tillträde till deras utrymmen.
Lägga till användare
-
1.Öppna KONE Flow.
-
2.Tryck på Användare.
-
3.Tryck på Lägg till användare ... i utrymmet där du vill lägga till den nya användaren.
-
4.Fyll i användarens namn och ange tillträdesrättigheter för dörrarna på platsen.
-
iObs! Användare med administratörsbehörighet har alltid tillträde till alla dörrar.
-
5.Definiera vilka funktioner som är tillgängliga för användaren med lämpliga knappar:
KONE Flow – tillträde till platsen med KONE Flow-appen.
Nyckeltagg – aktivera en nyckeltagg för användaren.
Nyckelkod – skapa en tillfällig nyckelkod åt användaren för åtkomst till snabbtelefoner och tillträdesenheter med knappsats.
Den maximala giltighetstiden för en nyckelkod är 14 dagar. -
6.Definiera användarens KONE Flow-rättigheter med lämpliga kryssrutor:
E-postadress
Användarens namn på snabbtelefonens namnskylt (om snabbtelefon finns)
Administratörsrättigheter för utrymmet. -
7.Tryck på Skicka för att skicka en e-postinbjudan till den nya användaren.
Om giltighetsdatumet för e-postinbjudan har passerats anges det under användaren. -
8.Om giltighetsdatumet för e-postinbjudan har passerats skickar du om inbjudan:
-
a)Tryck på användaren.
-
b)Tryck på Skicka för att skicka e-postmeddelandet igen.
Ta bort användare
-
1.Öppna KONE Flow.
-
2.Tryck på Användare.
-
3.Tryck på användaren som du vill ta bort.
-
4.Tryck på Ta bort användare.