Land och språk
Meny
    KONE Flow-appen för Residential Flow

    Cookies

    Vi använder cookies för att optimera funktionaliteten på webbplatsen och ge dig bästa möjliga upplevelse när du besöker vår webbplats. Klicka på Acceptera om du godtar detta och accepterar alla cookies. Du kan också läsa vår sekretesspolicy.

    KONE Flow-appen för Residential Flow

    Översikt över KONE Residential Flow-platsen

    Kone online help center overview
    • 1.
      Användarroller:
      • A
        Administratör – lägger till huvudanvändare och hanterade användare med KONE Flow Manager, administrerar KONE Residential Flow (vanligtvis byggnadens fastighetsförvaltare)
      • B
        Huvudanvändare – lägger till sekundäranvändare och besökare med KONE Flow, bor i en lägenhet, använder KONE Residential Flow
      • C
        Sekundäranvändare – bor i en lägenhet, använder KONE Residential Flow med KONE Flow, nyckeltagg eller telefon med enbart ljudfunktion, kan lägga till sekundäranvändare och besökare om personen har fått administratörsbehörighet av huvudanvändaren
      • D
        Besökare – använder KONE Residential Flow med en tillfällig nyckelkod om personen har lagts till i systemet av huvudanvändaren eller sekundäranvändaren med administratörsbehörighet
      • E
        Hanterad användare – använder KONE Residential Flow med KONE Flow eller nyckeltagg om personen har lagts till i systemet av administratören
    • 2.
      Snabbtelefon med tillträdesläsare
    • 3.
      Tillträdesläsare
      När en tillträdesläsare har aktiverats med en smartphonenyckel eller nyckeltagg kan den användas för att öppna dörren.
    • 4.
      Smartphonenyckel
      KONE Flow-appen fungerar som en smartphonenyckel för att öppna dörrar.
    • 5.
      Nyckeltagg
      En elektronisk nyckel som har behörighet att öppna dörrar.
    • 6.
      Videosamtal
      När en besökare trycker på ett kontaktnamn på snabbtelefonen rings ett videosamtal till användaren. Kräver att användaren har appen KONE Flow.
    • 7.
      Röstsamtal
      När en besökare trycker på ett kontaktnamn på snabbtelefonen rings ett röstsamtal om användaren inte har appen KONE Flow.
    • 8.
      Utrymme
      Ett utrymme är ett område på en plats, till exempel en lägenhet, takvåning eller bastu eller ett cykelförråd eller annan plats som kräver hantering av tillträde och behörigheter.
    • 9.
      Automatiskt hissanrop
      Hissen kan ta emot användare automatiskt när de öppnar huvuddörren med en smartphonenyckel, nyckeltagg eller nyckelkod, eller ta emot besökare om huvuddörren öppnas åt dem under ett videosamtal.
    Var det här till hjälp?
    Tack för att du tog dig tid att lämna ett utmärkt betyg. Vi värdesätter dig som kund.
    Ge oss förslag på hur vi kan förbättra artikeln
    255 tecken kvar