KONE Flow-appen för Residential Flow
- Startsida KONE Flow-appen
-
Handledningar
- Snabbguider
- + Introduktion
- + Komma igång
- + Öppna dörrar
- + Styra hissen
- + Använda snabbtelefonen
- + Hantera tillträdesrättigheter
-
+ Hantera inställningar
- Optimera Android-inställningar
- Hantera Mitt konto
- Hantera platser
- Hantera smartphonenycklar, nyckeltaggar och nyckelkoder
- Ändra din våning för automatiska hissanrop
- Registrera ny smartphone eller ersätta en gammal
- Aktivera och hantera snabbtelefonsamtal och namnskyltar
- Hantera snabbtelefoninställningar
- Återställa KONE Flow-lösenordet
-
Vanliga frågor
-
+ Vanliga frågor om Residential Flow
- Vanliga frågor om Residential Flow
- Jag har problem med att installera appen KONE Flow på min smartphone. Vad ska jag göra?
- Jag kan inte registrera mig för KONE Flow-appen
- Jag kan inte logga in på appen KONE Flow
- Jag kan inte återställa mitt lösenord för kontot i appen KONE Flow
- Länken i min e-postinbjudan fungerar inte. Vad ska jag göra?
- Jag kan inte öppna dörren med nyckeltaggen
- Jag kan inte öppna dörren med smartphonenyckeln
- Jag kan inte anropa hissen
- Jag kan inte ta emot videosamtal från snabbtelefonen via appen KONE Flow
- Jag kan inte ta emot röstsamtal från snabbtelefonen
- Jag kan inte öppna dörren under ett snabbtelefonsamtal
- Mina tillträdesbehörigheter har ändrats. Varför?
- Hur kan jag ändra mina nyckelinställningar och motsvarande tillträdesrättigheter?
- Hur skapar jag smartphonenycklar till andra personer i mitt hushåll?
- Jag väntar en besökare. Hur kan jag ge honom eller henne tillträdesbehörighet?
- Jag har en ny smartphone. Hur överför jag mitt konto till den?
- Ett felmeddelande eller fel visas. Vad ska jag göra?
- Jag hyr ut min lägenhet, vad ska jag göra?
- Måste jag ha appen KONE Flow öppen för att kunna ta emot meddelanden, till exempel inkommande snabbtelefonsamtal?
- Vad innebär det att vara huvudanvändare?
- Vad är skillnaden mellan huvudanvändare, sekundäranvändare med administratörsrättigheter och sekundäranvändare utan administratörsrättigheter?
-
+ Vanliga frågor om Residential Flow
- Nedladdningar och material
Översikt över KONE Residential Flow-platsen
-
1.Användarroller:
-
AAdministratör – lägger till huvudanvändare och hanterade användare med KONE Flow Manager, administrerar KONE Residential Flow (vanligtvis byggnadens fastighetsförvaltare)
-
BHuvudanvändare – lägger till sekundäranvändare och besökare med KONE Flow, bor i en lägenhet, använder KONE Residential Flow
-
CSekundäranvändare – bor i en lägenhet, använder KONE Residential Flow med KONE Flow, nyckeltagg eller telefon med enbart ljudfunktion, kan lägga till sekundäranvändare och besökare om personen har fått administratörsbehörighet av huvudanvändaren
-
DBesökare – använder KONE Residential Flow med en tillfällig nyckelkod om personen har lagts till i systemet av huvudanvändaren eller sekundäranvändaren med administratörsbehörighet
-
EHanterad användare – använder KONE Residential Flow med KONE Flow eller nyckeltagg om personen har lagts till i systemet av administratören
-
2.Snabbtelefon med tillträdesläsare
-
3.Tillträdesläsare
När en tillträdesläsare har aktiverats med en smartphonenyckel eller nyckeltagg kan den användas för att öppna dörren. -
4.Smartphonenyckel
KONE Flow-appen fungerar som en smartphonenyckel för att öppna dörrar. -
5.Nyckeltagg
En elektronisk nyckel som har behörighet att öppna dörrar. -
6.Videosamtal
När en besökare trycker på ett kontaktnamn på snabbtelefonen rings ett videosamtal till användaren. Kräver att användaren har appen KONE Flow. -
7.Röstsamtal
När en besökare trycker på ett kontaktnamn på snabbtelefonen rings ett röstsamtal om användaren inte har appen KONE Flow. -
8.Utrymme
Ett utrymme är ett område på en plats, till exempel en lägenhet, takvåning eller bastu eller ett cykelförråd eller annan plats som kräver hantering av tillträde och behörigheter. -
9.Automatiskt hissanrop
Hissen kan ta emot användare automatiskt när de öppnar huvuddörren med en smartphonenyckel, nyckeltagg eller nyckelkod, eller ta emot besökare om huvuddörren öppnas åt dem under ett videosamtal.