KONE Flow-appen för Residential Flow
- Startsida KONE Flow-appen
-
Handledningar
- Snabbguider
- + Introduktion
- + Komma igång
- + Öppna dörrar
- + Styra hissen
- + Använda snabbtelefonen
- + Hantera tillträdesrättigheter
-
+ Hantera inställningar
- Optimera Android-inställningar
- Hantera Mitt konto
- Hantera platser
- Hantera smartphonenycklar, nyckeltaggar och nyckelkoder
- Ändra din våning för automatiska hissanrop
- Registrera ny smartphone eller ersätta en gammal
- Aktivera och hantera snabbtelefonsamtal och namnskyltar
- Hantera snabbtelefoninställningar
- Återställa KONE Flow-lösenordet
-
Vanliga frågor
-
+ Vanliga frågor om Residential Flow
- Vanliga frågor om Residential Flow
- Jag har problem med att installera appen KONE Flow på min smartphone. Vad ska jag göra?
- Jag kan inte registrera mig för KONE Flow-appen
- Jag kan inte logga in på appen KONE Flow
- Jag kan inte återställa mitt lösenord för kontot i appen KONE Flow
- Länken i min e-postinbjudan fungerar inte. Vad ska jag göra?
- Jag kan inte öppna dörren med nyckeltaggen
- Jag kan inte öppna dörren med smartphonenyckeln
- Jag kan inte anropa hissen
- Jag kan inte ta emot videosamtal från snabbtelefonen via appen KONE Flow
- Jag kan inte ta emot röstsamtal från snabbtelefonen
- Jag kan inte öppna dörren under ett snabbtelefonsamtal
- Mina tillträdesbehörigheter har ändrats. Varför?
- Hur kan jag ändra mina nyckelinställningar och motsvarande tillträdesrättigheter?
- Hur skapar jag smartphonenycklar till andra personer i mitt hushåll?
- Jag väntar en besökare. Hur kan jag ge honom eller henne tillträdesbehörighet?
- Jag har en ny smartphone. Hur överför jag mitt konto till den?
- Ett felmeddelande eller fel visas. Vad ska jag göra?
- Jag hyr ut min lägenhet, vad ska jag göra?
- Måste jag ha appen KONE Flow öppen för att kunna ta emot meddelanden, till exempel inkommande snabbtelefonsamtal?
- Vad innebär det att vara huvudanvändare?
- Vad är skillnaden mellan huvudanvändare, sekundäranvändare med administratörsrättigheter och sekundäranvändare utan administratörsrättigheter?
-
+ Vanliga frågor om Residential Flow
- Nedladdningar och material
Registrera som sekundäranvändare
Detta avsnitt vänder sig till sekundäranvändare som inte är lägenhetens huvudanvändare i KONE Residential Flow.
Konfigureringen av KONE Residential Flow slutförs under introduktionen.
-
1.Öppna inbjudan via e-post.
En inbjudan har skickats till dig via e-post från din KONE Residential Flow-huvudanvändare. När du letar efter e-postmeddelandet ska du söka efter ”KONE Flow” och kontrollera din skräppostmapp. Kontakta huvudanvändaren om du inte hittar din e-postinbjudan. -
iObs! Om du är en befintlig KONE Flow-användare läggs utrymmet automatiskt till i ditt konto och du kan hoppa över de följande stegen.
-
2.Öppna aktiveringslänken i din e-postinbjudan och ange ett lösenord för ditt konto på webbsidan.
-
3.Läs igenom sekretessdokumentet och användarvillkoren och markera kryssrutan för att godkänna dem.
-
4.Öppna KONE Flow.
-
5.Logga in med din e-postadress och ditt lösenord.
-
6.Slutför installationsguiden:
-
iObs! Stegen i guiden beror på vilka funktioner som är tillgängliga för dig.
-
A.Registrera den smartphone som ska användas som nyckel för att öppna dörrar.
-
B.Registrera din nyckeltagg genom att ange dess namn och serienummer.
Du kan också skanna QR-koden som står på nyckeltaggen. -
C.Anslut din smartphone till snabbtelefonen.
Om du har funktionen att ta emot snabbtelefonsamtal läggs din namnskylt automatiskt till i snabbtelefonen. Du kan ändra eller ta bort namnskylten i Snabbtelefon -> Namnskylt. -
D.Tryck på Börja nu.
Du kan nu börja använda KONE Residential Flow. -
iObs! Huvudanvändaren hanterar dina behörigheter som sekundäranvändare. Huvudanvändaren är den person som skickade dig en inbjudan via e-post, vanligtvis någon i din familj eller din hyresvärd.