KONE Flow-appen för Residential Flow
- Startsida KONE Flow-appen
-
Handledningar
- Snabbguider
- + Introduktion
- + Komma igång
- + Öppna dörrar
- + Styra hissen
- + Använda snabbtelefonen
- + Hantera tillträdesrättigheter
-
+ Hantera inställningar
- Optimera Android-inställningar
- Hantera Mitt konto
- Hantera platser
- Hantera smartphonenycklar, nyckeltaggar och nyckelkoder
- Ändra din våning för automatiska hissanrop
- Registrera ny smartphone eller ersätta en gammal
- Aktivera och hantera snabbtelefonsamtal och namnskyltar
- Hantera snabbtelefoninställningar
- Återställa KONE Flow-lösenordet
-
Vanliga frågor
-
+ Vanliga frågor om Residential Flow
- Vanliga frågor om Residential Flow
- Jag har problem med att installera appen KONE Flow på min smartphone. Vad ska jag göra?
- Jag kan inte registrera mig för KONE Flow-appen
- Jag kan inte logga in på appen KONE Flow
- Jag kan inte återställa mitt lösenord för kontot i appen KONE Flow
- Länken i min e-postinbjudan fungerar inte. Vad ska jag göra?
- Jag kan inte öppna dörren med nyckeltaggen
- Jag kan inte öppna dörren med smartphonenyckeln
- Jag kan inte anropa hissen
- Jag kan inte ta emot videosamtal från snabbtelefonen via appen KONE Flow
- Jag kan inte ta emot röstsamtal från snabbtelefonen
- Jag kan inte öppna dörren under ett snabbtelefonsamtal
- Mina tillträdesbehörigheter har ändrats. Varför?
- Hur kan jag ändra mina nyckelinställningar och motsvarande tillträdesrättigheter?
- Hur skapar jag smartphonenycklar till andra personer i mitt hushåll?
- Jag väntar en besökare. Hur kan jag ge honom eller henne tillträdesbehörighet?
- Jag har en ny smartphone. Hur överför jag mitt konto till den?
- Ett felmeddelande eller fel visas. Vad ska jag göra?
- Jag hyr ut min lägenhet, vad ska jag göra?
- Måste jag ha appen KONE Flow öppen för att kunna ta emot meddelanden, till exempel inkommande snabbtelefonsamtal?
- Vad innebär det att vara huvudanvändare?
- Vad är skillnaden mellan huvudanvändare, sekundäranvändare med administratörsrättigheter och sekundäranvändare utan administratörsrättigheter?
-
+ Vanliga frågor om Residential Flow
- Nedladdningar och material
Jag kan inte öppna dörren med smartphonenyckeln
- Kontrollera att din smartphone är registrerad som smartphonenyckel och att Bluetooth-funktionen är aktiverad. Detaljerade anvisningar finns i Hantera smartphonenycklar, nyckeltaggar och nyckelkoder.
- Tänk på att din smartphone behöver ha stöd för Bluetooth 4.0 eller senare. Besök smartphonetillverkaren för information om specifikationerna för din smartphone.
- Se till att din smartphone är placerad intill läsaren och att du har tillträdesbehörighet till dörren. Undvik eventuella störningar genom att ta upp mobilen ur fickan eller väskan och placera den på avstånd från andra enheter. Försök sedan igen. Detaljerade anvisningar finns i Öppna dörrar med smartphonenyckel.
- Starta om mobiltelefonen om problemet kvarstår.
- Kontakta administratören om problemet ändå kvarstår.
- Vissa smartphones med Android kräver att platsinställningar är aktiverade för dörröppning. Mer information om hur du aktiverar platsinställningar finns i Optimera Android-inställningar.
- Vissa smartphones från Huawei (OS version 7.0 eller äldre) kan ha problem med Bluetooth-åtkomst. Följande modeller är kända för att ha det problemet: Honor 7 [PLK-L01] och P8 Lite.
- Vissa smartphones (Android version 11) från OnePlus kan ha problem med Bluetooth-åtkomst. Till exempel har följande modeller detta problem: OnePlus 7 och 8
-
iObs! På vissa smartphones kan låg batterinivå begränsa dörröppning. Användaren kan inte alltid justera smartphonespecifik batterioptimering.