KONE Flow-appen för Residential Flow
- Startsida KONE Flow-appen
-
Handledningar
- Snabbguider
- + Introduktion
- + Komma igång
- + Öppna dörrar
- + Styra hissen
- + Använda snabbtelefonen
- + Hantera tillträdesrättigheter
-
+ Hantera inställningar
- Optimera Android-inställningar
- Hantera Mitt konto
- Hantera platser
- Hantera smartphonenycklar, nyckeltaggar och nyckelkoder
- Ändra din våning för automatiska hissanrop
- Registrera ny smartphone eller ersätta en gammal
- Aktivera och hantera snabbtelefonsamtal och namnskyltar
- Hantera snabbtelefoninställningar
- Återställa KONE Flow-lösenordet
-
Vanliga frågor
-
+ Vanliga frågor om Residential Flow
- Vanliga frågor om Residential Flow
- Jag har problem med att installera appen KONE Flow på min smartphone. Vad ska jag göra?
- Jag kan inte registrera mig för KONE Flow-appen
- Jag kan inte logga in på appen KONE Flow
- Jag kan inte återställa mitt lösenord för kontot i appen KONE Flow
- Länken i min e-postinbjudan fungerar inte. Vad ska jag göra?
- Jag kan inte öppna dörren med nyckeltaggen
- Jag kan inte öppna dörren med smartphonenyckeln
- Jag kan inte anropa hissen
- Jag kan inte ta emot videosamtal från snabbtelefonen via appen KONE Flow
- Jag kan inte ta emot röstsamtal från snabbtelefonen
- Jag kan inte öppna dörren under ett snabbtelefonsamtal
- Mina tillträdesbehörigheter har ändrats. Varför?
- Hur kan jag ändra mina nyckelinställningar och motsvarande tillträdesrättigheter?
- Hur skapar jag smartphonenycklar till andra personer i mitt hushåll?
- Jag väntar en besökare. Hur kan jag ge honom eller henne tillträdesbehörighet?
- Jag har en ny smartphone. Hur överför jag mitt konto till den?
- Ett felmeddelande eller fel visas. Vad ska jag göra?
- Jag hyr ut min lägenhet, vad ska jag göra?
- Måste jag ha appen KONE Flow öppen för att kunna ta emot meddelanden, till exempel inkommande snabbtelefonsamtal?
- Vad innebär det att vara huvudanvändare?
- Vad är skillnaden mellan huvudanvändare, sekundäranvändare med administratörsrättigheter och sekundäranvändare utan administratörsrättigheter?
-
+ Vanliga frågor om Residential Flow
- Nedladdningar och material
Öppna dörrar med nyckeltagg
Innan du börjar: Aktivera din nyckeltagg. Mer information finns i Hantera smartphonenycklar och nyckeltaggar.
-
1.Placera nyckeltaggen intill åtkomstläsaren på dörren.
Den gröna indikatorn på läsaren tänds. -
2.Öppna dörren.
Dörren öppnas inte
Försök igen om du nekas tillträde. Om du nekas tillträde flera gånger bör du kontrollera i KONE Flow att nyckeltaggen är aktiverad korrekt och att du har tillträdesbehörighet till dörren. Kontakta administratören om du inte använder KONE Flow eller om problemet kvarstår trots att du använder KONE Flow.
-
iObs! Ha alltid din mekaniska nyckel med dig som reserv. KONE Flow ersätter inte din mekaniska nyckel.
-
1.Öppna KONE Flow.
-
2.Tryck på Användare.
-
3.Leta reda på ditt eget konto som markeras med (Jag).
-
4.Kontrollera i avsnittet Tillträde att du har tillträdesbehörighet till dörren.
-
5.Kontrollera i avsnittet Funktioner -> Nyckeltagg att nyckeltaggens serienummer visas korrekt.
Registrera annars nyckeltaggens serienummer.
Mer information finns i Hantera smartphonenycklar, nyckeltaggar och nyckelkoder. -
iObs! Systemet gör som standard ett automatiskt hissanrop till din våning när du öppnar dörren med en nyckeltagg. Mer information om hur du ändrar våningen för automatiska hissanrop finns i Ändra våning för automatiska hissanrop.
Mer information om hur du aktiverar och inaktiverar automatiska hissanrop finns i Aktivera automatiska hissanrop för dig själv eller besökare. Om du inte använder KONE Flow kan du kontakta huvudanvändaren eller administratören för att aktivera eller inaktivera automatiska hissanrop för
nyckeltaggen.