KONE Flow-appen för Residential Flow
- Startsida KONE Flow-appen
-
Handledningar
- Snabbguider
- + Introduktion
- + Komma igång
- + Öppna dörrar
- + Styra hissen
- + Använda snabbtelefonen
- + Hantera tillträdesrättigheter
-
+ Hantera inställningar
- Optimera Android-inställningar
- Hantera Mitt konto
- Hantera platser
- Hantera smartphonenycklar, nyckeltaggar och nyckelkoder
- Ändra din våning för automatiska hissanrop
- Registrera ny smartphone eller ersätta en gammal
- Aktivera och hantera snabbtelefonsamtal och namnskyltar
- Hantera snabbtelefoninställningar
- Återställa KONE Flow-lösenordet
-
Vanliga frågor
-
+ Vanliga frågor om Residential Flow
- Vanliga frågor om Residential Flow
- Jag har problem med att installera appen KONE Flow på min smartphone. Vad ska jag göra?
- Jag kan inte registrera mig för KONE Flow-appen
- Jag kan inte logga in på appen KONE Flow
- Jag kan inte återställa mitt lösenord för kontot i appen KONE Flow
- Länken i min e-postinbjudan fungerar inte. Vad ska jag göra?
- Jag kan inte öppna dörren med nyckeltaggen
- Jag kan inte öppna dörren med smartphonenyckeln
- Jag kan inte anropa hissen
- Jag kan inte ta emot videosamtal från snabbtelefonen via appen KONE Flow
- Jag kan inte ta emot röstsamtal från snabbtelefonen
- Jag kan inte öppna dörren under ett snabbtelefonsamtal
- Mina tillträdesbehörigheter har ändrats. Varför?
- Hur kan jag ändra mina nyckelinställningar och motsvarande tillträdesrättigheter?
- Hur skapar jag smartphonenycklar till andra personer i mitt hushåll?
- Jag väntar en besökare. Hur kan jag ge honom eller henne tillträdesbehörighet?
- Jag har en ny smartphone. Hur överför jag mitt konto till den?
- Ett felmeddelande eller fel visas. Vad ska jag göra?
- Jag hyr ut min lägenhet, vad ska jag göra?
- Måste jag ha appen KONE Flow öppen för att kunna ta emot meddelanden, till exempel inkommande snabbtelefonsamtal?
- Vad innebär det att vara huvudanvändare?
- Vad är skillnaden mellan huvudanvändare, sekundäranvändare med administratörsrättigheter och sekundäranvändare utan administratörsrättigheter?
-
+ Vanliga frågor om Residential Flow
- Nedladdningar och material
Aktivera och hantera snabbtelefonsamtal och namnskyltar
Under registreringen lades du automatiskt till som namnskylt i snabbtelefonen (om din administratör tillåter det). Du kan hantera din namnskylt och telefonnumren som är kopplade till kontaktpersonen för video- och röstsamtal från snabbtelefonen.
Lägga till namnskyltar i snabbtelefonen (aktivera snabbtelefonsamtal)
-
1.Öppna KONE Flow.
-
2.Tryck på Snabbtelefon.
-
3.Tryck på Skapa ny namnskylt....
-
4.Ange ett namn till namnskylten.
Detta är det namn som visas på snabbtelefonen. -
5.Välj videosamtalmottagare med Lägg till videomottagare ...-knapparna.
Välj en användare som ska ta emot videosamtal från snabbtelefonen i listan. -
6.Alternativt kan du trycka på Lägg till ljudmottagare ... för att ta emot snabbtelefonsamtal med endast röstfunktion.
Fyll i landskoden, telefonnumret och kontaktnamnet för att ta emot snabbtelefonsamtal med endast röstfunktion. -
iObs! Tillträdeskoden för att öppna dörren under ett ljudsamtal är 00* som standard.
-
7.Om du aktiverar både videosamtal och ljudsamtal kan du markera Endast om videosamtal inte är tillgängligt.
Om ett videosamtal inte kan upprättas inom tio sekunder, till exempel på grund av problem med internetanslutningen, ringer systemet i stället till din telefon. -
8.Tryck på Klart.
Ta bort namnskyltar för snabbtelefonen
-
1.Öppna KONE Flow.
-
2.Tryck på Snabbtelefon.
-
3.Tryck på namnskylten som du vill ta bort.
-
4.Tryck på Ta bort namnskylt.
-
5.Bekräfta borttagningen.
Lägga till mottagare till en befintlig namnskylt
En namnskylt kan kopplas till flera mottagare som kan ta emot videosamtal från snabbtelefonen.
-
iObs! Om du kopplar flera mottagare till samma namnskylt ringer snabbtelefonen upp alla kopplade mottagare samtidigt. Samtalet går till den första som svarar.
-
1.Öppna KONE Flow.
-
2.Tryck på Snabbtelefon.
-
3.Välj videosamtalmottagare med Lägg till videomottagare ...-knapparna.
Välj en användare som ska ta emot videosamtal från snabbtelefonen i listan. -
4.Alternativt kan du trycka på Lägg till ljudmottagare ... för att ta emot snabbtelefonsamtal med endast röstfunktion.
Ange landskod, telefonnummer och kontaktnamn för att ta emot snabbtelefonsamtal med endast röstfunktion. -
iObs! Tillträdeskoden för att öppna dörren under ett ljudsamtal är 00* som standard.
-
5.Om du aktiverar både videosamtal och ljudsamtal kan du markera Endast om videosamtal inte är tillgängligt.
Om ett videosamtal inte kan upprättas inom tio sekunder, till exempel på grund av problem med internetanslutningen, ringer systemet i stället till din telefon. -
6.Tryck på Klart.