KONE Flow-appen för Residential Flow
- Startsida KONE Flow-appen
-
Handledningar
- Snabbguider
- + Introduktion
- + Komma igång
- + Öppna dörrar
- + Styra hissen
- + Använda snabbtelefonen
- + Hantera tillträdesrättigheter
-
+ Hantera inställningar
- Optimera Android-inställningar
- Hantera Mitt konto
- Hantera platser
- Hantera smartphonenycklar, nyckeltaggar och nyckelkoder
- Ändra din våning för automatiska hissanrop
- Registrera ny smartphone eller ersätta en gammal
- Aktivera och hantera snabbtelefonsamtal och namnskyltar
- Hantera snabbtelefoninställningar
- Återställa KONE Flow-lösenordet
-
Vanliga frågor
-
+ Vanliga frågor om Residential Flow
- Vanliga frågor om Residential Flow
- Jag har problem med att installera appen KONE Flow på min smartphone. Vad ska jag göra?
- Jag kan inte registrera mig för KONE Flow-appen
- Jag kan inte logga in på appen KONE Flow
- Jag kan inte återställa mitt lösenord för kontot i appen KONE Flow
- Länken i min e-postinbjudan fungerar inte. Vad ska jag göra?
- Jag kan inte öppna dörren med nyckeltaggen
- Jag kan inte öppna dörren med smartphonenyckeln
- Jag kan inte anropa hissen
- Jag kan inte ta emot videosamtal från snabbtelefonen via appen KONE Flow
- Jag kan inte ta emot röstsamtal från snabbtelefonen
- Jag kan inte öppna dörren under ett snabbtelefonsamtal
- Mina tillträdesbehörigheter har ändrats. Varför?
- Hur kan jag ändra mina nyckelinställningar och motsvarande tillträdesrättigheter?
- Hur skapar jag smartphonenycklar till andra personer i mitt hushåll?
- Jag väntar en besökare. Hur kan jag ge honom eller henne tillträdesbehörighet?
- Jag har en ny smartphone. Hur överför jag mitt konto till den?
- Ett felmeddelande eller fel visas. Vad ska jag göra?
- Jag hyr ut min lägenhet, vad ska jag göra?
- Måste jag ha appen KONE Flow öppen för att kunna ta emot meddelanden, till exempel inkommande snabbtelefonsamtal?
- Vad innebär det att vara huvudanvändare?
- Vad är skillnaden mellan huvudanvändare, sekundäranvändare med administratörsrättigheter och sekundäranvändare utan administratörsrättigheter?
-
+ Vanliga frågor om Residential Flow
- Nedladdningar och material
Öppna dörren för besökare vid snabbtelefonsamtal
Med KONE Flow kan du öppna dörren åt dina besökare när de ringer dig via snabbtelefonen. Om funktionen Anropa hiss automatiskt åt besökare (snabbtelefon) är aktiverad anropar systemet också hissen för att köra dina besökare till din våning.
Åtgärden skiljer sig åt beroende på om snabbtelefonsamtalet är ett video- eller röstsamtal.
Öppna dörren under videosamtal
-
1.Besvara snabbtelefonsamtalet i KONE Flow.
Mer information finns i Ta emot videosamtal från snabbtelefonen. -
2.Tryck på Öppna för att öppna dörren.
Öppna dörren under videosamtal (låst iOS-enhet)
-
1.Svep för att besvara snabbtelefonsamtalet.
-
2.Tryck på KONE Flow för att öppna KONE Flow-videosamtalet.
-
3.Om det behövs anger du ditt personliga lösenord, Touch-ID eller Face-ID för att låsa upp enheten.
-
4.Tryck på Öppna för att öppna dörren.
-
5.Tryck på Avsluta samtal för att avsluta samtalet.
Öppna dörren under röstsamtal
-
1.Besvara snabbtelefonsamtalet som ett vanligt telefonsamtal.
-
2.Skriv 00* på telefonens knappsats för att öppna dörren.
-
iObs! 00 * är standardkoden.
-
3.Alternativt kan du avsluta samtalet och ringa tillbaka till samma snabbtelefonnummer inom en minut för att öppna dörren.