KONE Flow-appen för Residential Flow
- Startsida KONE Flow-appen
-
Handledningar
- Snabbguider
- + Introduktion
- + Komma igång
- + Öppna dörrar
- + Styra hissen
- + Använda snabbtelefonen
- + Hantera tillträdesrättigheter
-
+ Hantera inställningar
- Optimera Android-inställningar
- Hantera Mitt konto
- Hantera platser
- Hantera smartphonenycklar, nyckeltaggar och nyckelkoder
- Ändra din våning för automatiska hissanrop
- Registrera ny smartphone eller ersätta en gammal
- Aktivera och hantera snabbtelefonsamtal och namnskyltar
- Hantera snabbtelefoninställningar
- Återställa KONE Flow-lösenordet
-
Vanliga frågor
-
+ Vanliga frågor om Residential Flow
- Vanliga frågor om Residential Flow
- Jag har problem med att installera appen KONE Flow på min smartphone. Vad ska jag göra?
- Jag kan inte registrera mig för KONE Flow-appen
- Jag kan inte logga in på appen KONE Flow
- Jag kan inte återställa mitt lösenord för kontot i appen KONE Flow
- Länken i min e-postinbjudan fungerar inte. Vad ska jag göra?
- Jag kan inte öppna dörren med nyckeltaggen
- Jag kan inte öppna dörren med smartphonenyckeln
- Jag kan inte anropa hissen
- Jag kan inte ta emot videosamtal från snabbtelefonen via appen KONE Flow
- Jag kan inte ta emot röstsamtal från snabbtelefonen
- Jag kan inte öppna dörren under ett snabbtelefonsamtal
- Mina tillträdesbehörigheter har ändrats. Varför?
- Hur kan jag ändra mina nyckelinställningar och motsvarande tillträdesrättigheter?
- Hur skapar jag smartphonenycklar till andra personer i mitt hushåll?
- Jag väntar en besökare. Hur kan jag ge honom eller henne tillträdesbehörighet?
- Jag har en ny smartphone. Hur överför jag mitt konto till den?
- Ett felmeddelande eller fel visas. Vad ska jag göra?
- Jag hyr ut min lägenhet, vad ska jag göra?
- Måste jag ha appen KONE Flow öppen för att kunna ta emot meddelanden, till exempel inkommande snabbtelefonsamtal?
- Vad innebär det att vara huvudanvändare?
- Vad är skillnaden mellan huvudanvändare, sekundäranvändare med administratörsrättigheter och sekundäranvändare utan administratörsrättigheter?
-
+ Vanliga frågor om Residential Flow
- Nedladdningar och material
Hantera platser
-
1.Öppna KONE Flow.
-
2.Tryck på Konto-ikonen högst upp till vänster i KONE Flow.
-
3.Tryck på platsen som du vill ändra under Platser.
Följande inställningar visas (beroende på vilka funktioner som är tillgängliga för dig):- Kontaktuppgifter för utrymmet
- Inställning av din våning – din våning används vid automatiska hissanrop
Mer information finns i Ändra våning för automatiska hissanrop. - Favorithissar – hissarna som du vill använda i KONE Flow
Mer information finns i Anropa hissen med KONE Flow. - Anropa hiss när jag går in i byggnaden – aktivera eller inaktivera automatiska hissanrop när du går in i byggnaden
Mer information finns i Aktivera automatiska hissanrop för dig själv eller besökare. - Anropa hiss automatiskt åt besökare (snabbtelefon) – aktivera eller inaktivera automatiska hissanrop när du öppnar en dörr åt en besökare
Mer information finns i Aktivera automatiska hissanrop för dig själv eller besökare. - Amazon Alexa-inställningar – du kan ställa in, ändra eller ta bort hissanrop via en Alexa-enhet
Mer information finns i Anropa hissen med Amazon Alexa. - Spara foton på besökare som du har missat – aktivera eller inaktivera automatiska foton på besökare som du har missat
Mer information finns i Ta och hantera foton från snabbtelefonen.
-
iObs! Automatiska foton på besökare som du har missat är inte tillgängliga för Apple-användare (stöds inte av iOS).