KONE Flow-appen för Residential Flow
- Startsida KONE Flow-appen
-
Handledningar
- Snabbguider
- + Introduktion
- + Komma igång
- + Öppna dörrar
- + Styra hissen
- + Använda snabbtelefonen
- + Hantera tillträdesrättigheter
-
+ Hantera inställningar
- Optimera Android-inställningar
- Hantera Mitt konto
- Hantera platser
- Hantera smartphonenycklar, nyckeltaggar och nyckelkoder
- Ändra din våning för automatiska hissanrop
- Registrera ny smartphone eller ersätta en gammal
- Aktivera och hantera snabbtelefonsamtal och namnskyltar
- Hantera snabbtelefoninställningar
- Återställa KONE Flow-lösenordet
-
Vanliga frågor
-
+ Vanliga frågor om Residential Flow
- Vanliga frågor om Residential Flow
- Jag har problem med att installera appen KONE Flow på min smartphone. Vad ska jag göra?
- Jag kan inte registrera mig för KONE Flow-appen
- Jag kan inte logga in på appen KONE Flow
- Jag kan inte återställa mitt lösenord för kontot i appen KONE Flow
- Länken i min e-postinbjudan fungerar inte. Vad ska jag göra?
- Jag kan inte öppna dörren med nyckeltaggen
- Jag kan inte öppna dörren med smartphonenyckeln
- Jag kan inte anropa hissen
- Jag kan inte ta emot videosamtal från snabbtelefonen via appen KONE Flow
- Jag kan inte ta emot röstsamtal från snabbtelefonen
- Jag kan inte öppna dörren under ett snabbtelefonsamtal
- Mina tillträdesbehörigheter har ändrats. Varför?
- Hur kan jag ändra mina nyckelinställningar och motsvarande tillträdesrättigheter?
- Hur skapar jag smartphonenycklar till andra personer i mitt hushåll?
- Jag väntar en besökare. Hur kan jag ge honom eller henne tillträdesbehörighet?
- Jag har en ny smartphone. Hur överför jag mitt konto till den?
- Ett felmeddelande eller fel visas. Vad ska jag göra?
- Jag hyr ut min lägenhet, vad ska jag göra?
- Måste jag ha appen KONE Flow öppen för att kunna ta emot meddelanden, till exempel inkommande snabbtelefonsamtal?
- Vad innebär det att vara huvudanvändare?
- Vad är skillnaden mellan huvudanvändare, sekundäranvändare med administratörsrättigheter och sekundäranvändare utan administratörsrättigheter?
-
+ Vanliga frågor om Residential Flow
- Nedladdningar och material
Ta och hantera foton från snabbtelefonen
Snabbtelefonen har en kamera för att ta foton av dina besökare. Du kan ta och hantera foton med KONE Flow. Du kan ta foton under ett videosamtal och aktivera eller inaktivera automatiska foton på besökare som du har missat.
-
iObs! Automatiska foton på besökare som du har missat är inte tillgängliga för Apple-användare (stöds inte av iOS).
Ta foto under videosamtal
-
1.Tryck på kameraikonen för att ta ett foto.
Kameraikonen visas i fönstret med samtalsmeddelandet innan du svarar och under samtalet. -
2.Du kan också ge KONE Flow åtkomst till ditt fotogalleri.
Aktivera och inaktivera automatiska foton på besökare som du har missat
Du kan ställa in snabbtelefonen så att den automatiskt tar ett foto av alla besökare du missar. Denna funktion är aktiverad som standard.
-
1.Öppna KONE Flow.
-
2.Tryck på kontoikonen högst upp till vänster i KONE Flow.
-
3.Tryck på platsen som du vill ändra under Platser.
-
4.Aktivera eller inaktivera växlingsknappen Spara foton på besökare som du har missat under Snabbtelefoninställningar.
Hantera foton från snabbtelefonen
Foton är tillgängliga via KONE Flow.
-
1.Öppna KONE Flow.
-
2.Tryck på Snabbtelefon.
-
3.Dra upp avsnittet Snabbtelefonlogg.
Snabbtelefonen loggar alla samtal från besökare och lagrar foton per samtal. -
4.Tryck på ett foto för att förstora det.
-
5.Tryck på papperskorgsikonen för att radera fotot.
-
6.Tryck på Dela-ikonen för att dela fotot.