Land och språk
Meny

    Cookies

    Vi använder cookies för att optimera funktionaliteten på webbplatsen och ge dig bästa möjliga upplevelse när du besöker vår webbplats. Klicka på Acceptera om du godtar detta och accepterar alla cookies. Du kan också läsa vår sekretesspolicy.

    Annat

    • Om det inträffar ett fel eller serviceproblem kan du följa handledningarna på KONEs supportwebbplats för att åtgärda problemet. Kontakta fastighetsförvaltaren om problemet kvarstår.

    • Se till att du är åtkomstansvarig för din lägenhet. Du kan kontakta fastighetsförvaltaren för att kontrollera om du är åtkomstansvarig. Som åtkomstansvarig kan du hantera dina hyresgästers åtkomsträttigheter via mobilappen KONE Flow. Mer information finns i Installationsguide för åtkomstansvariga som inte bor i eller använder utrymmet och Hantera mina personers åtkomst.

    • Du tar emot inkommande samtal förutsatt att du inte har loggat ut från appen och att din smartphone eller surfplatta är ansluten till internet. Du tar inte emot inkommande samtal om du har aktiverat alternativet Stör ej på din enhet ELLER om du har inaktiverat snabbtelefonsamtal i appen KONE Flow. Mer information om hur du aktiverar eller inaktiverar snabbtelefonsamtal finns i Hantera snabbtelefoninställningar. Besök tillverkaren av enheten om du vill ha mer information om hur du aktiverar eller inaktiverar alternativet Stör ej på din enhet.

    • Som åtkomstansvarig för ett utrymme ansvarar du för att hantera boendes och besökares åtkomst till utrymmet. Mer information finns i Visa mina personer, Hantera mina personers åtkomst och Hantera besökares åtkomst.

    • Den åtkomstansvariga är vanligtvis ägaren av utrymmet. Han eller hon utses av fastighetsförvaltaren och har behörighet att skapa personer och besökare.

      Personer (visas som Mina personer i appen KONE Flow) är personer som bor i eller behöver åtkomst till byggnaden under en längre tid. De kan vara boende, familjemedlemmar, hyresgäster eller rumskamrater. Personer kan ha åtkomst till alla funktioner: snabbtelefon, tillträde, meddelanden och hissar. Besökare kan ha åtkomst till byggnaden under en begränsad tid. Åtkomsten är giltig vid ett engångstillfälle.

      Besökarna måste installera appen KONE Flow för att kunna använda digitala nycklar. Besökare har inte åtkomst till snabbtelefonen.

    • Aktiveringskoden används för att aktivera ditt konto i KONE Flow-lösningen. Fastighetsförvaltaren eller den åtkomstansvariga skickar den via e-post eller brev. E-postmeddelandet med aktiveringskoden kan ha hamnat i skräppostmappen i ditt e-postprogram.

    • Ja. Du kan använda vilken mobil enhet som helst, oavsett om den har iOS eller Android. Tänk på att en mobiltelefon förbrukar en digital nyckel och/eller licens för videosamtal från snabbtelefonen.